מדריך ניקוי ספות

מדריך ניקוי ספות הכל במקום אחד

אחד המיתוסים הכי שגויים שכל חברה בתחום ניקוי ריפודים שומעת מהלקוחות שלה, הוא שבד הוא בד ובכל מקרה ניתן לנקות אותו באופן זהה.

תרשו לנו לנפץ את המיתוס – כמעט ולא קיים מצב שבו שני חומרים שונים בטבע יגיבו באופן זהה למפגש עם חומר אחר, על אחת כמה וכמה כשמדובר בכימיקל או בחומר עם השפעה חזקה.

אמנם התרגלנו שכל מוצרי הטקסטיל בבית חולקים את אותה מכונת הכביסה, אך דווקא בתחום ניקוי הריפודים בספה הביתית, במושבי הרכב, בכורסאות המשרדיות – יש לדעת בדיוק באילו חומרים להשתמש לטובת הניקיון של סוג בדים מסוים כדי לא לגרום להם נזק בלתי הפיך, בלאי, דהייה, קימוט ועיוותים. ואם נוצרו כתמים בטעות על הספה היפה שלכם, אין באמת צורך להיפטר מהרהיט היקר, רק למצוא לו את התכשיר הנכון לניקוי אפקטיבי.

ספות הן עולם ומלואו של צורות, טקסטורות, מרקמים, צבעים וגם… בדים. להבדיל מספת העור, הבד סופח וסופג רטיבות ולחות ולכן מצריך תחזוקה מאוד מסוימת שתטיב עם הבד לטווח ארוך ותמנע ממנו בלאי ושחיקה, דהייה או הנצחת כתמים מרגיזים. אז מהם הבדים הקיימים וכיצד תדעו איך לשמור על כל אחד מהם?

אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

מדריך ניקוי ספות- ניקוי בדי ריפודים על פי סוג הבד

ניקוי בדי ריפוד לספות מסוג קטיפה

הקטיפה המלטפת והרכה נחשבת לאחד המרקמים הוותיקים ביותר בענף הטקסטיל.

אם בעבר היא נוצרה מ-100% משי, היום מדובר במוצר נדיר ויקר שמתבצע במלאכת יד בלבד ואיננו קיים בשום חנות מסחרית.

ולכן ספת הקטיפה המודרנית מכילה חומרים סינטטיים לצד ערבוב של פשתן או כותנה. ספות קטיפה הן רכות ומלטפות ולכן נוחות מאוד לישיבה, מעניקות מראה אלגנטי מרשים וניחוח יוקרתי.

ספות אלה נחשבות לרהיט שמצריך הקפדה וטיפול מיוחד ואיננו מתאים לבתים עם ילדים או בעלי חיים.

ניקוי הבד חייב להתבצע בניקוי יבש ללא שימוש במים. קטיפה מתקשה מיד במגע עם מים ופוגעת באופן בלתי הפיך במרקם הנעים.

לכן ניתן לנקות אותה אך ורק אצל חברה שמתמחה בתהליך ניקוי ספות משי וקטיפה, שבתהליך מיוחד תוכל לשלב מעט מים בניקוי אך הדבר מצריך בקיאות מושלמת ואין לבצע זאת בעצמכם.

מדריך ניקוי ספות - ניקוי בדי ריפוד לספות מסוג כותנה

הבד הוותיק והאהוב שמלווה אותנו מאז ומעולם עוטף חלק גדול מהספות והטקסטיל בכלל ומיוצר מהצומח, מה שמאפשר לו להיות מאוורר ונושם.

איכות הכותנה מתחילה מ-100% ויורדת ככל שהיא כוללת תערובות נפוצות. להבדיל מבגדים ומצעים, ספות בד הן נוקשות יותר ולכן מצריכות מלאכה קצת שונה ממה שמבצעת מכונת הכביסה. היא לא זקוקה לתחזוקה יומיומית ויכולה גם להיות מתאימה כריהוט גן, אך צריך לבדוק האם היא כוללת שכבת הגנה שתשמור עליה מפני צבירת אבק וחול.

ניתן להפשיט את הריפוד ולכבס אותו והוא איננו מתכווץ בכביסה.

בנוסף, ספות מבד לא סופגות טמפרטורה חיצונית ואפשר לשבת עליהן בכיף גם ביום שרבי מבלי לחטוף צריבה. מצד שני, הספות הללו פגיעות עם כל חומר חיצוני שבא איתן במגע ונוטות לייצר כתמים קשים לניקוי, מה שמצריך מכם ניקוי יסודי שבועי לכל הפחות.

קיימים לא מעט פתרונות ביתיים טובים שיאפשרו לכם להילחם בכתם שבדיוק נוצר וכן באתר של חברת קלין טק עומד לרשותכם מגוון של תכשירי ניקוי וחיטוי מקצועיים, אך כאשר הספה כבר מקושטת בכתמים רבים ויש סכנה שחלחלה אליה רטיבות, יש צורך להזמין חברת ניקוי ספות מקצועית שתסיר את הכל בהצלחה ותעניק לספה מראה חדש ואחיד.

מדריך ניקוי ספות - ניקוי בדי ריפוד לספות מסוג קשמיר

ספה שעשויה מקשמיר היא בעלת מגע נעים ומלטף ולעתים היא משולבת במשי להגברת התחושה הרכה.

היא משדרגת משמעותית את מראה הבית ומקפיצה את המראה היוקרתי הכריזמטי של חלל הסלון, מכרבלת וחמימה בחורף אך חשופה מאוד להיווצרות כתמים שלא ניתן לנקות בצורה הרגילה, מפני שכל מגע עלול לפרום את הבד העדין.

ניתן להשתמש בחומרי ניקוי טבעיים כמו אבקת סודה לשתייה או קליפת פירות הדר, אך יש לדעת כבר בעת הרכישה מהן הוראות היצרן בנוגע לתחזוקה והניקוי השוטפים.

מדריך ניקוי ספות - ניקוי בדי ריפוד לספות מסוג מיקרופייבר

אחד הבדים הסינטטיים הראשונים שנוצרו והוא משמש כיום לאינספור מטרות. מדובר בבד חזק ועמיד לשנים ארוכות, מה שדוחה כתמים קלים ומאפשר ישיבה נוחה ותחזוקה קלה.

המיקרופייבר איננו בד "נושם" ולכן צריך לדאוג לאוורר אותו היטב במקום פתוח אך ללא שמש שעלולה לגרום לו לדהות. ניתנות לניקוי על ידי חומץ והברשה עדינה, או ספיגת החומר המכתים באמצעות מטלית מיקרופייבר.

מידע מקצועי נוסף
1
    סל הקניות
    רוצים שנחזור אליכם ?
    תשאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם