קרדית האבק: הכל על אבק בספות ומזרונים

כמה פעמים בתקופה האחרונה סבלתם מגירוי מציק בעיניים? סבלתם משיעול טורדני ומעצבן? פיתחתם בעיה נשימתית חוזרת או התקף אסתמה? כנראה שכל אלה נגרמו לכם בגלל קרדית האבק.

קרדית האבק

הכירו את קרדית אבק הבית

קטנה, קטנה, אבל סופר מרגיזה ואין בית שלא מארח אותה באופן קבוע בלית ברירה.

מיקרואורגניזם קטן ומציק שאם היה אפשר לתבוע אותו, הוא היה נאשם בגרימת מחלות, זיהומים ואלרגיות שמשבשים את איכות החיים.

היא נוטה לתקוף אנשים בעלי קושי נשימתי או בעיות נשימה כרוניות, אסתמטיים, אלרגיים, תינוקות וילדים, נשים הרות, קשישים ובעלי חיים.

היא אוהבת מאוד את מצעי הטקסטיל שלכם בבית ונהנית לנוח על כל ריפוד, ווילון, שטיח, מזרון, סדין וכן, גם הספה.

קרדית האבק מצטברת יפה-יפה גם בין הספרים המאובקים על הכוננית ומשטחים שונים וגורמת לשיעול מוגבר, דלקות סינוסים, בעיות נשימה, גירויים בעור, דלקות עיניים, אף דולף ועוד.

למרות שהיא נחה לה בכל בית באופן טבעי וגם אם תנקו יום יום עדיין תסבלו ממנה, יש מה לעשות! קרדית האבק לא נשאית של מחלות ולא מעבירה אותן ואיננה נאחזת היטב במשטחים – מה שאומר שאפשר לנער אותה!

זוכרים את הימים שבהן סבתא הייתה חובטת במרץ את השטיחים והספות באוויר הפתוח? היא למעשה הפחיתה באופן טבעי כמות נכבדת מהקרדית.

איך נפטרים מקרדית אבק הבית?

הספה שלכם היא אחד הרהיטים הגדולים בבית שקרדית האבק, בדיוק כמוכם, נהנית לרבוץ עליו.

היא מיקרוסקופית ולכן לא תבחינו בה, אך את השפעותיה השונות כאמור תרגישו היטב.

כל ספה בנויה באופן אופקי מטבע הדברים, להבדיל ממדפים או ארונות שבנויים לגובה ויכולים להישאר סגורים ובשל כך להפחית לכלוך והיווצרות של קרדית אבק הבית.

לאורך חייה מתמלאת הספה בלכלוך, אבק, כתמים וכמובן קרדית ועל כן יש חשיבות מיוחדת לניקוי והתחזוקה השוטפת שלה כדי לשמור על בריאותכם ועל בריאות הסובבים.

בדרך כלל על ידי אוורור לאור השמש מחוץ לארבע קירות או תוספת של חבטות נוסח סבתא, יהיה ניתן להיפטר מרוב נוכחותה אבל עד כאן רק חצי העבודה.

יש להקפיד בכל מקרה על ניקיון שוטף של הבית ושמירה על ההיגיינה, לבצע ניקוי ספות, ולנקות את יתר המשטחים שבהם היא עלולה להימצא ולכבס את המצעים, המגבות, הווילונות והבגדים.

אם יש לכם ספת בד – סיימו לקרוא ומהרו להפשיט את הריפוד מהמושב והכריות ולהכניס למכונה. מכיוון שלחות ואבק יחד הם מתכון וודאי להופעה גבוהה של קרדית, מומלץ בין היתר לשאוב את הספה פעם-פעמיים בשבוע.

הבעיה אמנם לא תיפתר לחלוטין בזכות השואב, אך קיימים כיום סוגים של שואבי אבק שמסוגלים "לדוג" את הקרדית בצורה טובה ואם אתם בדיוק שוקלים לקנות אחד חדש, כדאי לוודא שהוא מכיל את הפונקציה הזו.

ה"פנטנט" הזה מתאים גם למזרונים, שכאמור סופחים את הקרדית גם הם בעוצמה גבוהה ובדרך כלל קשה יותר להוציא אותם לחשיפה ואוורור חיצוניים. הקפידו לשאוב את כלל המזרונים בבית היטב ולכבס משבוע לשבוע את המצעים.

מידע מקצועי נוסף
0
    סל הקניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
    רוצים שנחזור אליכם ?
    תשאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם